söndag 7 mars 2010

Lördag ...

I går hade vi en hel härlig dag , först stooorstädade vi min bil å den blev såååå fin. Är skönt att ha den fin när vi ska på våran road tripp om ett par veckor.
Sedan grillade vi för första gången detta år å det blev skiiit gott. Solen sken å vi var ute hela dagen.
Vilket märktes på kvällen för kl 20 00 låg vi å sov hela familjen.
Vilket i sin tur resulterade i att jag vaknade kl 0400 i morse, som tur fick jag lite sällis av Axel som vakande bara en timme efter mig.
Nu har vi badat å ätit frulle , å Axel har snart tryckt i sig en liter jordgebubbar.
Om ett par timmar vaknar förhoppningsvis maken å vi kan hitta på någonting kul idag med.
Tydligen så ska det bli ännu varmare idag än i går så det blir nog en ute dag igen.
Sedan var Pontus sugen på att baka lite bullar.
Mamma tipsade mig om ett program när jag var hemma , Familj Annorlunda i går såg vi flera avsnitt även Axel tyckte att det var bra. å man blir ju full av beundran till dessa människor.
Och onekligen blir man ju sugen på flera barn när man ser programet.
Pontus vill ju ha ett till barn, men jag är så rädd att det ska bil som när jag väntade Axel, jag vart ju så himmla sjuk då. Sedan tycker jag att jag har gjort mitt nu , jag vill ju njuta av mina barn nu.

Men å andra sidan tycker jag så synd om Pontus som verkligen vill ha fler barn, å Axel som säkerligen vill ha ett syskon som är lite mera i samma ålder. Även fast han har världens bästa stora systrar men dom är ju stora numera och kommer säkert inte bo kvar så himmla många år hemma.Men Pontus är ju en helt otrolig pappa å make på alla sätt å vis. Å när det gäller barnen så tar han lika stort annsvar som mig oavsett om det är Anna Agnes eller Axel.
Ja dessa frågor brottas jag med numera.

Fru Walterstad

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Oj va mycket roliga filmklipp & bilder du lagt ut!! Ser ut som ni haft en härlig tid hemma i Sverige :) Kul å se!!

Just planerar vi DISER för fulla muggar, så får se till att nästa dejt blir när du är hemma i SWE igen *ler*

Sköt om er!!

Ps. Förstår ert barn-dilemma ;)

Emma sa...

Åh, och jag tänkte tvärtom efter att ha sett familjen Annorlunda. Max 1-2 barn! ;)
Välkomna hem förresten!!