söndag 27 april 2014

Trött tröttare tröttast.

När man kliver upp kl 0530 varje morgon, och jobbar först här hemma med att städa , handla, barn , laga mat, bygga altan, måla , plantera, röja undan mm mm så blir man ganska trött , att man sedan har en make som alltid är trött eller ont i ryggen underlättar inte så mycket. Att alltid måsta tala om för honom vad som ska göras annars händer ingenting , kan lätt leda till ett irritationsmoment när man är helt slut, trött och ont i kroppen. Tänk vad härligt det skulle vara om han en gång gick upp med Felix så jag får sova ut eller säga till en att -gumman idag tar du barnen så fixar jag allt här hemma.
I dag har jag jobbat hela dagen med att måla vår altan (vilket han också vill att vi ska göra) började kl 0530 i morse. När jag sedan kommer in så ligger han å sover frågar om han kan göra lunch då tycker han att vi ska äta hamburgare och att jag kan åka å handla. Vilket jag gör. När jag sedan kommer in efter att ha jobbat ute nu på eftermiddagen så har ingenting hänt här inne så jag frågar om han inte kan röja undan här inne , då får jag till svar att det gjorde han igår gaaaaahhhhh...........
Motvilligt börjar han röja alla leksaker mm, i en hög hrmf.......... Men va faaan då kan jag ju lika gärna göra det själv.
Nu ska jag duscha å sedan åka på mitt vanliga jobb. Känner mig helpeppad, verkligen .....inte.
Jag är så trött att jag bara vill gråta.

Men en rolig sak idag var iaf att det ringde på dörren å då var det ett par som tyckte att huset är så fint och vill måla sitt i samma färg. För vilken gång i ordningen det händer har jag nu tappat räkningen på.

Nej nu ska jag gråta en skvätt och tycka synd om mig själv i duschen så brukar det kännas bättre sedan. Hej hopp.

Inga kommentarer: