fredag 19 april 2013

Viggo

 Så här skriver Jenny om gårdagen. Vad han ska vara med om mycket otäckt, lilla lilla prinskorv.
 
Andas äntligen ut efter en helvetesdag. Viggo ramlade hemma från fåtöljen. Han blev ju lessen såklart och hade hjälmen som alltid på sig, men kort efter var allt som vanligt och han skojade och åt lunch och allt var bra. Sen sov han i vagnen. Jag fick en ingivelse och gick och kollade till honom. Då var det lite konstigt ljud från vagnen och den rörde sig lite. kollade ner i vagnen och då låg han och skummade ur munnen och hade kramper på höger sida. Jag ringde 112 direkt och 2 ambulanser kom. Han fick medicin mot kramperna, men han var inte kontaktbar och när kramperna som höll på nästan 1 timme slutat kunde han inte röra höger sida. Jag trodde han skulle dö eller att han fått en rejäl hjärnskada. På sjukhuset tog de CT och allt såg bra ut. Ingen svullnad el blödning el nåt. Även neurokirurgerna i Umeå kopplades in. De tror att han kan fått en kramp pga sin gamla skada som blev lite retad nu. Han kunde inte röra höger arm först men den har började komma igen efter några timmar och vid 20:30 ikväll hade han återfått all rörlighet. Fy vad läskigt det var!!! Jag var minst sagt hysterisk.
Nu är han sitt vanliga jag igen och är en riktigt glad gopojke. vi fick flytta upp från IVA vid 21 och blir kvar på 44:an till i morgon. De ska göra ett EEG på han sen också. En gång ingen gång säger dem. Vi hoppas på det.
Tackar alla högre makter att det gick så bra idag trots allt! Vår kämpe Viggo!! ♥ Vad han ska få vara med om...

Inga kommentarer: