onsdag 17 oktober 2012

Mara.

Så har vi varit på en brottat träning igen, å Axel har fått göra sin första mara, fattar inte att dessa små barn kan göra så avancerade saker, Axels ögon vart som tefat när tränarna visade maran för dem , det bara small i mattan. Dessutom så klarade han dubbelt så långt på röret i taket idag.



 Jag talade om för tränaren att jag tycker att det är så bra med att det är sådan pli på alla barnen där, då berättade tränaren för mig att de måste ha ordning o reda på träningen då de har många barn med adhd och att det var extra viktigt med ordning bara för det. Jag blev så glad när jag hörde det, att dom pratade om adhd som vilket handikapp som helst, och att dom har en hjälptränare som bara är till för att hålla ordning på dessa barn och ge dem stöd å beröm. Eller som han sa - vi måste vara så fyrkantig som möjligt då blir det bra å kul. Å vad snälla  unga människor som ställer upp gratis på sin fritid för detta. Det sista Axel gjorde innan vi gick ut genom dörren var att skrika till Erik - Vi syns på måndag igen. Ja..... både jag å Pontus håller tummarna att han kommer att vilja fortsätta med detta för vi är så nöjda.


I dag på vägen dit så lyssnade vi på radion å då pratade dom om burkor , å det första Axel säger då är att han fick flest med burkor på dagis idag....hrmf.....


Men det visade sig vara honungsburkar i Bamsespelet dom spelar på dagis. Lilla gubben.
Men jag är så glad att han lyssnar å  reflekterar över det han hör även om det blir lite fel ibland.
För efter lilla aktuellt igår så hade han lite olika funderingar över att flickor inte fick gå i skolan i andra länder å varför dom hade skjutit en flicka. Min lilla funderare.

Inga kommentarer: