onsdag 10 oktober 2012

Böcker.

Ikväll var jag ju på stadshuset å deckarfestival , ååååå oooooo.... så bra det var. 3.5timme kändes som det var minuter. Detta måste jag göra om flera gånger.
Dessutom fick jag prata med alla författare vilket var skojjjj. Alla var jätte bra att prata om sig själva å sina böcker , men Maj stal nog hela föreställningen med sitt ungdomliga språk i denna gamla  gamla kropp. Något som var roligt att få höra av alla var när dom förklarade hur dom tänkte när dom skrev å hur dom fick tag på alla karaktärer. Alla 6 hade olika taktik. Men klurigast är det nog för Viveca Sten som inte själv vet vilken mördaren är fören sista sidan på senaste boken. Hon skulle skjuta den kritiker som kunde räkna ut efter hundra sidor vilken mördaren var hehehehehe.....
Jag hade verkligen velat ha med min pappa å svärmor på denna tillställning, tror att ni hade uppskattat detta.

Var även till läkaren idag å fick konstaterat att jag har artros i fingrarna men inte i handlederna , förhoppningsvis så är det bara överansträngning i dem men för säkerhets skull så tog han tester ifall att det är reumatism. Men det som var bra med att det var artros är ju att värken kommer att avta ju stelare jag blir, så förhoppningsvis har det värkt klart snart. Foglossningen är det bara att vänta ut.
Felix flirtade med alla i väntrummet å pratade högt å tydligt med alla. Ingen blev glömd å svarade dom inte så fortsatte han att prata tills han fick svar. En efter en. Alla skrattade åt honom tillslut. Å när jag gick därifrån så hörde jag en dam talade till en annan dam om Felix vilken charmör det var.

Inga kommentarer: