lördag 24 april 2010

härlig lördag.

Det blev en mysig lördag idag, först for vi till en park vid en sjö, Axel lekte å så gick vi runt hela sjön 1.9km.
ÅÅåååå nu mina vänner så ska jag berätta att det äntligen har hänt det jag har väntat på i åratal.
Pontus har ju länge sagt att han ska börja på att springa( ca 3år) , å för ett år sedan köpte han äntligen ett par springskor för sin löpning (det gäller ju att inte göra någonting förhastat), sedan har han planerat å pratat om denna löpning i ca ett år , å som alla vet som känner Pontus så är han väldigt noga med sin förberedelse när han ska göra någonting , allt ska vara rätt.
Först innan man börjar med någonting så måste man ha all utrusting som behövs vilket kan ta några år som i detta fall. Skor är ju inte någonting man bara går å köper så där bara. Nä det ska vara rätt skor å det tar ju sin tid att hitta.Å det är ju faktisk inte förän nu som han har fått hela sin utrusning klar då gpsen men all data i tex. hur fort han springer ,hur långt ,vilka sträckor han springer , vilken höjning det är över havet, rutten, mm mm mm inte har funnits i hans ägor.
Sedan ska man ju prata om det lääääänge lääääänge å hur vältränad man ska bli å vilken snygg kropp man får å framför allt vad frisk man blir. Å när jag har frågat om vi inte kan gå ut å gå så har det varit blanka nej, för han ska ju springa nämligen. Men tyvärr så kommer det ju alltid förhinder för honom å tillslut så har han varken gått eller sprungit. (Förhinder= allt annat än att springa)
Men så idag så kom äntligen dagen med stort D, å allt var perfa. Soligt men inte för varmt, fint underlag, bra skor, lämplig längd, å en gps. Så när vi hade gått ett varv runt sjön så sa han (kors i taket)- Jag tror att jag ska springa ett varv. Å då vill jag bara påpeka att han hade inga träningskläder på sig. Själv så kom jag nog i chooooock.
Efter att ha vinkat av honom å dragit upp hakan så lekte vi i parken medans vi väntade å efter
15min var han tillbaka. Då fick jag genast en genomgång innan han strechade nogrannnnnnt, om att han hade sprungit 7km/h, 1.9km
med en stigning på 8 m från den lägsta till den högsta punkten. Å inte en svettroppe i pannan.
Dessutom så sa han att om man springer varje dag i 2veckor så kommer man tydligen att vara fast i detta sa han, så nu ska han springa igen i morgon. Inga fusk jobb här inte. Varje dag ska det vara annars är det ju ingen mening tydligen.
Nu på kvällen så har han duschat å är tydligen sugen på att springa en tur igen , men han får lugna sig tills i morgonbitti då vi ska tillbaka till parken å springa.
Å jag fick även se att hans ben hade fått mera muskler idag. Å så lovade han mig att om ett år så skulle jag få sitta bredvid en snygg å vältränad långdistanslöpare.
Japp så var det med det.

Fortsättning följer........

Fru Walterstad

2 kommentarer:

majsen sa...

Go POntus

Caisen sa...

Åh, härligt!! Tårarna trillar på mig,och inte nog med det, nu säger Mats att Pontus är lik honom, d v s han har lätt att få muskler!!! Kram, Caisen