lördag 23 augusti 2014

Mycket har hänt sedan sist.

Men iaf så är jag såååå glad att allt gick bra för min mamma denna vecka. Det är lite jobbigt och man får många tankar. Nu blir det en lååång väntan igen. Men en bit på vägen iaf. 
Min bästa vän Tanja har fått en liten son, å allt gick bra till slut , puhh........ också lite läskigt faktiskt.

Sedan har jag börjat på mitt nya jobb å jag är helt salig, sitter tom. här å längtar tills på måndag.
Har varit på kurs i 3dagar nu om Förtroendefullt samarbete. Vilket nog har varit den mest krävande å jobbiga utbildningen jag varit på. Men även den mest givande.
Jag har fått lära mig massvis om mig själv och andra. Hur jag ska bli bättre för att förhandla och samarbeta.
Nu blir det en vecka hemma i Sundsvall å jag hoppas att jag fått alla behörigheter så jag kan börja lära mig saker. Det är bara jag å två till som jobbar med detta på fk i Sverige varav min lärare Eva kommer att gå i pension till nyår å den andra sitter i Stockholm så det gäller att jag lär mig allt på dessa 4månader. På ett sätt känns det kul att vara en nyckelfigur men på ett sätt känns det pirrigt värre. Det brukar visst ta ett år att läras sig allt helt. Så det är bara att kavla upp ärmarna å jobba.
Bara alla förkortningar inom FK är ju helt galet.
Sedan kommer jag även vara assistent år min chef som sitter i Stockholm som jag ska lära mig samtidigt om alla bokningar å mötesprotokoll. Så jag åker ner till Stockholm veckan därpå för att träffa alla andra jag kommer att jobba med.  Ska också bli jätteroligt men pirrigt värre. Så det kommer att bli lite resande framöver å Pontus kommer att få ta mer ansvar här hemma, även det känns konstigt då det alltid varit han som varit borta på jobb.

Inga kommentarer: