onsdag 6 augusti 2014

Klart

Nu har vi kommunalt vatten och avlopp tjohooooo... plus att stugorna är flyttade och gräsmattan är nysådd. Så nu ska jag försöka att skrapa det sista på gästhuset å grundmåla det innan denna helg är slut. Annars har det varit en ganska lugn dag idag. Axel sov ju hos Melker å Pontus jobbade så jag passade på att njuta av Felix. På förmiddagen så ville F att jag skulle spruta vatten på honom å jag tror att vi höll på 1timme. Sedan efter lunch så gav vi oss ut på prommis för att utforska lite i närområdet. Vi hittade en lagun bara 2min härifrån med små stränder och långgrunt vatten inte många mer är lokalbefolkningen som känner till stället då det är en smal väg dit ner å helt insynsskyddat med en grillplats å bord å bänkar. Så Felix tog ett dopp å det lär nog bli fler på dessa stränder.
Efter badet blev det en glass i Tranviken innan vi gick hem till Fam Rydlunds där blev vi bjuden på middag av Jonas.
Vi tänkte ju åka hem idag , men vi stannar å njuter de sista dagarna av sommarlovet här å åker hem på söndag istället.
På fredag får vi främmande av Tony med familj och på lördag ska jag ha tjejmys här ute i stugan men några väninnor.
I går var Anna å Simon här å lekte med Felix hela långa dagen.




Troligtvis har jag världens bästa familj. Glömde att berätta att Farbror Folke här på gatan kommer att ha den årliga 5kampen för alla barnen på fredag då Axel så klart vill vara med å kämpa om pokalen.

Inga kommentarer: