fredag 28 februari 2014

Mitt hem , min borg.

Senaste tiden har det hänt mycket på hemmafronten , först gjorde jag ju om hela hallen nere , å nu är jag precis klar med Axels rum. Har rivit ner alla bruna tapeter , spacklat å målat taket.
Sedan har jag tapetserat en vit å svartrandig fondvägg å resten vitt. Tagit ut alla gamla möbler och rensat ut alla leksaker som han vuxit ur. Axel har själv fått välja hur han vill möblera och det blev två hyllor vid sängen i hans höjd och ett stort vardagsrumsbord med en hylla under i mitten av rummet.
Där har han nu sitt legoland och allt sitt lego i sorterade lådor på hyllan under.
Vi har även tagit upp en massa cdskivor så nu älskar han sitt nya rum och har dansat å byggt lego hela dagen lång (eftersom han haft magsjuka så har han varit hemma igår å idag).
Nästa projekt tror jag blir spelrummet å matserveringsgången eller om vädret håller i sig så startar jag påbyggnaden av altantaket och göra altanen lite större, vi sitter ju trots allt där hela somrarna å myser.
Måste bara höra med pappsen om han kan komma hit å guida mig i bygget.

I morgon kommer Anna hem i en vecka , ska bli kul.
Och till veckan ska jag tatuera in eyeliner på mina ögon, lite pirrigt känns det nog allt.


Inga kommentarer: