lördag 31 maj 2014

Känslig.

Tänk att så fort jag tar en ny medicin så reagerar min kropp omedelbums på den. Jag har ju haft problem i flera år med karpaltunnel i vänster handled. Nu blir det bara värre å värre trots att jag använder skenan både dag å natt. Så jag var till doktorn och fick en medicin för nervskador. Började med en igår då man måste trappa upp medicinen i flera dagar. Men direkt blev jag på fyllan å fick dimsyn. Inte så kul ,det var som en fylla utan det roliga. I dag var det något bättre men dimsynen är kvar å det är ganska jobbigt att inte kunna fokusera på någonting och reaktionen är inte den bästa heller. Man får tex inte köra bil på den. Men tydligen ska det gå över efter några dagar, vilket jag verkligen hoppas på för annars kommer jag nog inte orka i 2veckor.
Men iaf det som är bra med den är att nu kan jag böja på min handled igen, visserligen tar det emot lite och det gör fortfarande ont om jag pressar. Men herre guuud vilken skillnad på 1 ynka dag.
Känner heller ingen smärta längre om jag trycker på handleden. Så i den här farten så lär jag väl vara bra på ett par dagar till. Skulle så gärna vilja sluta med medicinen innan nästa helg då vi ska på 40 och 30års kalas på Vindhem. För dom rekommenderar inte att man dricker när man tar medicinen.

Annars har vi inte gjort mycket idag , Axel fick ett frispel på Ikea så han har fått vara på sitt rum hela dagen lång. Vi hade tänkt åka till Sidsjön men som sagt det blir inte alltid som man tänkt sig.

Felix är så himla duktig på språket nu och förvånar en hela tiden med att han vet innebörden i så många meningar han säger tex jag sitter i mitten mm. Men han kan även räkna och förstår att räkna.
En tutte , två tuttar samtidigt som han visar dem. Eller som han säger tvåan tutte. Gofis.

Inga kommentarer: