torsdag 8 maj 2014

Åååååå...har jag lovat för mycket nu.

Axel hittade en fiskmås som var blind på ett öga å helt nerskiten , ute på vår gård idag. Helt utmattad och orkeslös. Nu har vi matat den och givit den ett skydd om den vill över natten.
En jävla fiskmås, men men Axel tycker att det är det roligaste som hänt i hans liv.
Och så har jag lovat att om han fortfarande är kvar i morgonkväll när jag kommer hem ifrån jobbet så ska vi försöka att tvätta av honom och hjälpa honom. Men jag tror att natten kan bli kritisk för honom då han inte kan flyga och bara se åt ett håll. Men det han har som plus är ju hans storlek för han är inte liten vill jag lova. Ja ja om det blir så så kommer jag att knäppa ett kort så ni får se Herr Fiskmås.

Fast nu ser jag att det inte är en fiskmås utan en trut.

Inga kommentarer: