torsdag 15 november 2012

Tänder.

I natt har Felix gnällt lite, tror att det är tänder på gång, för han är lite svullen å röd i munnen.
Så idag så sover han längre än han brukar på dagen, vilket är både bra å dåligt. Då han är så lättväckt att man måste vara heltyst så länge han sover.
Annars så är det bara som vanligt , handlat mat, städat, varit med barnen.
Just nu sitter Axel å sjunger julsånger å tittar i julleksakskatalogen, hehehehe...sööötnosen vår.
I morgon är Pontus ledig , sköööönt ska det bli för både han å mig , då han har jobbat väldans mycket senaste tiden.  Han är trött å slut för att han jobbat så mycket å jag trött å slut för att jag dragit hela lasset själv här hemma.

Köpte restaurangchansen av Anette igår så ev kanske vi tar å utnyttjar den någon dag, skulle vara mysigt att gå å äta med barnen det händer ju inte allt för ofta.
Har nu stått stilla viktmässigt i ett par veckor så det börjar ju bli dax att gå ner lite till. Ska ju ner dryga 3,5kg till men det är ju så segt dessa sista kilona för man har inte samma motivation längre , MEN JAG SKA NER.  Innan jag börjar jobba så vill jag att det är klart. Men jag är ändå förvånad över hur lätt det har gått att gå ner de 30kg. Tycker att jag äter lika mycket men äter inte längre så mycket kolhydrater å då går det av sig själv lixom. Det är ju på helgerna som det inte går så bra då man vill äta godsaker då, vilket gör att jag står stilla.
Dessutom så försöker jag att inte röka på veckorna å tugga nickotintuggumi stället, vilket gör att jag endast röker ett paket i veckan numera. Tänkte att rätt som det är så kanske jag slutar , men jag vill inte bestämma det än, utan ta dagen som den kommer, för jag har ju misslyckats så många gånger så det känns bättre att försöka minska än så länge, faktum är att nu när jag ska röka så smakar det inte lika gott å jag tycker inte längre att det är värt mödan längre så ofta. Tuggisarna är ju toppenbra.

Nu vaknar lillprinsen mig hej hopp.


Inga kommentarer: