fredag 17 oktober 2014

24

Här händer lite av varje både kul å inte så kul.
Axel blev tvungen att åka till akuten härom dagen då han fick så ont i magen, efter att ha vrålat i 30min liggandes på golvet åket vi upp med han men som tur var så avtog det och det var inte blindtarmen utan en helt vanlig förstoppning. Puh....
Men så får jag samtal ifrån Anna i Italien som också är jättesjuk med hög feber och otroliga magkramper med början i tisdags, febern har nu gått ner men krampen sitter i fortfarande med kissbajs. Inte så kul att bli så sjuk när man är borta i ett annat land, som tur är så är Simon där och tar hand om henne. Och blir hon inte bättre snart så måste hon till doktorn.

Sedan har pappas häst Bell åkt iväg till Frankrike nu för att tränas och tävla där, så nu håller vi tummar å tår att det går vägen.

En liten kul sak som har hänt är ju när Axel å Felix sitter å badar och Axel dyker medans Felix 2år får räkna hur länge han är under vattnet. Än så länge har jag ju bara hört F räkna till 16. Men denna gång förvånade han mig och räknade ända till 24 innan A kom upp ur vattnet igen. Man kan ju undra hur långt han kan räkna egentligen, om Axel hade varit kvar längre i vattnet hade vi fått veta. Dessutom så har han även börjat intressera sig för bokstäver, han lärde sig ABC idag och F som i Felix. Det tar bara minuter så fattar han och kan. Ja inte är han dum den pöjken inte.

Agnes var jag ute med på prommis här om kvällen och som vanligt får man en energikick av henne. Man blir bara så glad lixom.

Jobbet flyter på och till veckan blir det Stockholm 2dagar, spännande saker.
Vi hade tänkt åka på semester v2 med Rydlunds men vi står över när vi fått lite fobier om Ebola , barn och flyg.

Maken å jag är fortfarande kära  Goood natt.

Inga kommentarer: